Friday, September 5, 2008

Kepada semua warga Al wosto tahun 2005, layarilah laman web ni dan berikan komen anda serta sila tinggalkn no telefon anda bagi program reunion pada tahun 2010 nanti...insyaallah...
moga kerjasama anda amat dihargai...

10 comments:

*HAISHA*@FL said...

mane gmbr aku?....
x de pun....huhuhu

egypt said...

syeikh dr morocco pn ade jgk...??huhuhu....

die_dia said...

ade ape2 6t inform la kat aku ye..

wawa said...

cdeynya aku..mentang2 r aku ni xstarap kowang,smpe ati kowang x invite aku sekali..tringin sgt nak jumpa kowang sume..nth2 t kowang wat renuion pon x tringin nk invite aku..sape r aku ni di mata kowang kan..

DILA_318 said...

ala..lex la wawa...
klo de renuion msti inform lam blog ni..
ko kan kje, rjin2 la bkk intrnt k

tintam said...

aummmcakkkkk.....

wawa said...

titam!!!!!
windu doo kat ko..
hope sume2 bhagie..
kawen ke pape jgan lupe ajak..

wawa said...

skang ni dila aku da x kije kat pjbat pguam 2 da..
aku da smbung stdy kat ikip..lau nak jmpe aku rjin2 r koll..
0199230627 / 0129849088

Pendambailmu88 said...

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..

Salam penuh kasih sayang buat semua. Mohon jasa baik Shahir, agar tak buang comment sy ni. Sy pun ex-wusto 05 gak kn..

Di kesempatan ini, sy nak war2kan. Andai ada waktu terluang, silalah melawati laman sy di ‘pendambailmu88.blogspot.com’. segala kritikan, teguran membina dan sebagainya amatlah dihargai. Maaf untuk semua. Sekian. Terima kasih.

Teman-temanku,
Hati ini terpanggil untuk mengingatkan tentang kita
Lahirnya kita dibisikkan azan dan iqamah yang luhur
Alhamdulillah, dengan kehendak dan izin-Nya
Maka jadilah kita seorang Muslim..

Teman yang dikasihi,
Sejak kecil, kita dikenalkan dengan Islam
Kita di didik dengan didikan Islam
Kita tahu sedikit-sebanyak tentang perintah dan larangan-Nya

Oleh itu wahai teman,
Jagalah solat kita,
Sesungguhnya, kita tahu hukum meninggalkan dan meringankan solat
Bukankah dosa meninggalkan solat itu amat besar?
Bukankah solat amalan pertama yang akan dihisab di akhirat kelak?
Jagalah aurat kita,
Sesungguhnya, setiap lelaki dan perempuan memiliki had aurat tertentu
Aku yakin sekali, kalian tahu hukum menutup aurat beserta had-hadnya
Hukum menutup aurat wajib bukan?
Aurat si lelaki dari pusat sehingga paras lututnya
Aurat si perempuan pula, seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tangannya

Di al-Wusto yang penuh dengan memori bersama,
Guru-guru mendidik kita etika pemakaian seorang Muslim dan Muslimah
Lelaki dilatih dengan pakaian yang menutup aurat dan segak
Perempuan dilatih untuk mengenakan pakaian menutup aurat yang longgar dan tidak ketat, berstokin dan sebagainya
Di al-Wusto juga, kita tidak dibenarkan berhias(tabarruj) berlebihan
Sesuai dengan kehendak Islam yang tidak membenarkan golongan wanita berlebih-lebihan dalam berhias

Teman yang dirindui,
Tidak dinafikan kita punya ukhwah yang kukuh antara satu dengan yang lain
Lelaki dan perempuan
Namun, perlu kita ingat
Batasan syariat antara kaum Adam dan Hawa tetap ada
Berukhwahlah kita kerana Allah
Pasti ditunjukkanNya jalan yang diredhai

Wahai teman-temanku,
Nafsu manusia tidakkan pernah merasa puas
Namun, nafsu itu perlu di didik dan bukan untuk dituruti
Andai rasa tidak berdaya
Mohonlah pertolongan Allah dengan penuh kesungguhan
Bukankah doa itu senjata Mukmin?
Sesungguhnya pada-Nya tempat kita memohon segala

Teman,
Ilmu itu jika kita amalkan
Pasti Allah akan menambahkan lagi ilmu kita
Ujian dan dugaan itu pasti ada
Namun, tidaklah Allah membebankan hamba-Nya dengan apa yang diluar kemampuan hamba-Nya
Setiap kesusahan pasti disusuli dengan kesenangan
Yakinlah dengan-Nya yang menciptakan segala sesuatu.
Tidaklah Dia menjadikan sesuatu dengan sia-sia

Bersamalah kita saling ingat-mengingati
Sesungguhnya janji Allah itu pasti tiba
Aku bimbang andai matinya kita dalam keadaan yang hina
Tiada pembantu
Tiada pembela
Bersorak gembiralah syaitan laknatullah
yang berjaya dengan jayanya menghasut dan menggoda manusia
Nauzubillah min zalik..
Moga Allah menempatkan kita dalam kalangan hamba-Nya yang diredhai..
Ameen..

wawa said...

sape pendambailmu ni.misterios la....